logo
logo

Dziś w
„Naszym
Dzienniku”

Zdjęcie: Mateusz Marek/ Nasz Dziennik

Miliony dla swoich

Wtorek, 26 stycznia 2016 (01:21)

Prawie 360 mln zł wydały na reklamę spółki Skarbu Państwa za rządów poprzedniej koalicji. Pieniądze zasiliły media sprzyjające rządowi.

Dane te resort skarbu przedstawił w odpowiedzi na oficjalne zapytanie posła Andrzeja Maciejewskiego (Kukiz’15), przewodniczącego sejmowej Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Minister skarbu zebrał informacje od 148 spółek nadzorowanych przez resort. Danych nie dostarczyło 14 spółek, powołując się głównie na to, że ujawnienia wydatków na reklamę zabraniają im przepisy prawa.

Wśród nich jest m.in. Totalizator Sportowy, który co roku wydaje na pewno miliony złotych na reklamę.

Wynika z nich, że na reklamę telewizyjną, radiową, prasową, internetową spółki publiczne wydały w latach 2007-2015 ok. 356 mln 600 tys. zł, z czego prawie 311 mln zł przypadło na media prywatne, a ponad 45 mln zł na publiczne. Poza tym 74 mln zł pochłonęły wydatki na billboardy, przesyłki pocztowe, ulotki, przyczepy reklamowe czy reklamę w środkach komunikacji (metro, pociągi, autobusy). Bardzo ciekawe jest zestawienie 20 największych reklamobiorców, na których przypadło prawie 250 mln zł. Fakt ten potwierdza to, co wiadomo było od początku rządów PO – PSL. 

Drogi Czytelniku,

zapraszamy do zakupu „Naszego Dziennika” w sklepie elektronicznym

Krzysztof Losz

Nasz Dziennik